بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 3141
کل یادداشتها ها : 6
برای ساخت بازی به صورت فایل اجرایی ( EXE ) از منوی File روی گزینه Build Game کلیک کنید .
سربرگ Game Project Setting :
قسمت Key Controls :
در این قسمت کلید های کنترل کننده بازی تعیین می شود . برای تغییر هر کلید ، روی آن کلید دابل کلیک کنید و کلید مورد نظر را از کیبورد بزنید .
قسمت Weapon Slots :
در این قسمت اسلحه های بازیکن را تعیین می کنید . روی قسمت خالی هر قسمت دابل کلیک کنید تا پنجره ای باز شود . در پنجره موجود اسلحه مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه OK را بزنید .
سربرگ Level Settings :
///
قسمت Title Screen :
در این قسمت ظاهر منوی اصلی بازی تنظیم می شود . روی دکمه Edit کلیک کنید .
برای تغییر آدرس هر بخش روی دکمه ... مربوط به آن کلیک کنید .
Background : تصویر زمینه منوی بازی .
Music : آهنگی که در منوی اصلی پخش می شود .
Pointer : تصویر ماوس ( Curser ) در منوی اصلی .
Header Image : تصویر سربرگ منوی اصلی .
Header Image X : محل قرار گیری تصویر سربرگ از مختصات x .
Header Image Y : محل قرار گیری تصویر سربرگ از مختصات y .
New Game Button : تصویر دکمه " بازی جدید " در منوی اصلی .
New Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
New Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Load Game Button : تصویر دکمه " فراخوانی بازی " در منوی اصلی .
Load Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
Load Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Exit Game Button : تصویر دکمه " خروج از بازی " در منوی اصلی .
Exit Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
Exit Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Preview : مشاهده تغییرات اعمال شده .
OK : ثبت تغییرات اعمال شده .
Cancel : لغو تغییرات اعمال شده .
قسمت Global Script :
در این قسمت ظاهر فضای بازی و منوی داخل بازی تنظیم می شود .
Music : آهنگی که هنگام بازی کردن پخش می شود .
Pointer : تصویر ماوس ( Curser ) در منوی داخل بازی .
Sky : فایل آسمان داخل بازی .
Lives Image : تصویر " جان " داخل بازی .
Lives Image X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
Lives Image Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Lives Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " جان ها " .
Health Image : تصویر " سلامتی " داخل بازی .
Health Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " مقدار سلامتی " .
Ammo Image : تصویر " مهمات " داخل بازی .
Ammo Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " مهمات " .
Header Image : تصویر سربرگ منوی داخل بازی .
Load Game Button : تصویر دکمه " فراخوانی بازی " در منوی داخل بازی .
Save Game Button : تصویر دکمه " ذخیره بازی " در منوی داخل بازی .
Saving Bar Image : تصویر نوار هنگام ذخیره بازی .
Exit Game Button : تصویر دکمه " خروج از بازی " در منوی داخل بازی .
Continue Game Button : تصویر دکمه " ادامه بازی " در منوی داخل بازی .
قسمت Game Over :
Background : تصویر زمینه هنگام شکست در بازی .
Music : آهنگی که هنگام شکست در بازی پخش می شود .
Header Image : تصویر سربرگ در پس زمینه شکست در بازی .
Timeout : مقدار زمان توقف در تصویر شکست بر حسب میلی ثانیه .
قسمت Game Complete :
Background : تصویر زمینه پایان بازی .
Music: آهنگی که هنگام پایان بازی پخش می شود .
Header Image : تصویر سربرگ در پس زمینه پایان بازی .
Timeout : مقدار زمان توقف در تصویر پایان بازی بر حسب میلی ثانیه .
قسمت List of Levels :
در این قسمت مراحل بازی تا سقف 50 مرحله مشخص می شوند .
Add New Level : اضافه کردن یک مرحله در آخر لیست مراحل .
Insert New Level : اضافه کردن مرحله در قسمت انتخاب شده .
Delete A Level : حذف مرحله انتخاب شده از لیست مراحل .
برای تعیین مرحله روی آدرس مرحله مورد نظر کلیک کنید و مرحله مورد نظر را انتخاب کنید .
قسمت Edit Loading Screen :
مرحله مورد نظر را انتخاب کنید و روی این دکمه کلیک کنید .
Background : تصویر زمینه هنگام بارگزاری مرحله .
Music : آهنگی که هنگام بارگزاری مرحله پخش می شود .
Header Image : تصویر سربرگ هنگام بارگزاری مرحله .
Loading Box Image : جعبه خالی نوار بارگزاری مرحله .
Loading Bar Image : نوار داخل جعبه برای بارگزاری مرحله .
سربرگ Textures :
قسمت Lightmap Settings:
No Lightmaps : در بازی هیچ نور پردازی وجود ندارد .
Best For Performance : نورپردازی به صورت معمولی .
Best For Quality : نورپردازی به صورت بهترین کیفیت .
قسمت Texture Quality :
Low (x4 reduction) : کیفیت تکسچر در حد پایین .
Medium (x2 reduction) : کیفیت تکسچر در حد متوسط .
High (no reduction) : کیفیت تکسچر در حد بالا .
سربرگ Build Settings :
قسمت Game Executable Folder :
روی دکمه ... کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس محلی که می خواهید بازی قرار بگیرد را اننتخاب کنید .
قسمت Game Executable Name :
در این قسمت نام بازی مورد نظر را وارد کنید همراه با .exe بعد از نام بازی .
قسمت Visuals :
No Shader Effects : در بازی هیچ جلوه های سایه ای وجود ندارد .
Full Shader Effects : در بازی افکت های سایه ای به صورت کامل قرار می گیرد .
در آخر ، روی دکمه Build Game Executable کلیک کنید و صبر کنید تا بازی ساخته شود . ساخت بازی با FPS Creator به صورت EXE :
نکته : ابتدا تمامی تصاویر ، آهنگ ها و فایل های مورد نظر را در پوشه Files مربوط به نرم افزار FPS Creator بریزید . بهتر است هر فایلی را در پوشه مربوط به خود بریزید . مثلا تصاویر در gamecore و آهنگ ها در audiobank و ... .
برای ساخت بازی به صورت فایل اجرایی ( EXE ) از منوی File روی گزینه Build Game کلیک کنید .
سربرگ Game Project Setting :
قسمت Key Controls :
در این قسمت کلید های کنترل کننده بازی تعیین می شود . برای تغییر هر کلید ، روی آن کلید دابل کلیک کنید و کلید مورد نظر را از کیبورد بزنید .
قسمت Weapon Slots :
در این قسمت اسلحه های بازیکن را تعیین می کنید . روی قسمت خالی هر قسمت دابل کلیک کنید تا پنجره ای باز شود . در پنجره موجود اسلحه مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه OK را بزنید .
سربرگ Level Settings :
///
قسمت Title Screen :
در این قسمت ظاهر منوی اصلی بازی تنظیم می شود . روی دکمه Edit کلیک کنید .
برای تغییر آدرس هر بخش روی دکمه ... مربوط به آن کلیک کنید .
Background : تصویر زمینه منوی بازی .
Music : آهنگی که در منوی اصلی پخش می شود .
Pointer : تصویر ماوس ( Curser ) در منوی اصلی .
Header Image : تصویر سربرگ منوی اصلی .
Header Image X : محل قرار گیری تصویر سربرگ از مختصات x .
Header Image Y : محل قرار گیری تصویر سربرگ از مختصات y .
New Game Button : تصویر دکمه " بازی جدید " در منوی اصلی .
New Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
New Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Load Game Button : تصویر دکمه " فراخوانی بازی " در منوی اصلی .
Load Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
Load Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Exit Game Button : تصویر دکمه " خروج از بازی " در منوی اصلی .
Exit Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
Exit Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Preview : مشاهده تغییرات اعمال شده .
OK : ثبت تغییرات اعمال شده .
Cancel : لغو تغییرات اعمال شده .
قسمت Global Script :
در این قسمت ظاهر فضای بازی و منوی داخل بازی تنظیم می شود .
Music : آهنگی که هنگام بازی کردن پخش می شود .
Pointer : تصویر ماوس ( Curser ) در منوی داخل بازی .
Sky : فایل آسمان داخل بازی .
Lives Image : تصویر " جان " داخل بازی .
Lives Image X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x .
Lives Image Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y .
Lives Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " جان ها " .
Health Image : تصویر " سلامتی " داخل بازی .
Health Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " مقدار سلامتی " .
Ammo Image : تصویر " مهمات " داخل بازی .
Ammo Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " مهمات " .
Header Image : تصویر سربرگ منوی داخل بازی .
Load Game Button : تصویر دکمه " فراخوانی بازی " در منوی داخل بازی .
Save Game Button : تصویر دکمه " ذخیره بازی " در منوی داخل بازی .
Saving Bar Image : تصویر نوار هنگام ذخیره بازی .
Exit Game Button : تصویر دکمه " خروج از بازی " در منوی داخل بازی .
Continue Game Button : تصویر دکمه " ادامه بازی " در منوی داخل بازی .
قسمت Game Over :
Background : تصویر زمینه هنگام شکست در بازی .
Music : آهنگی که هنگام شکست در بازی پخش می شود .
Header Image : تصویر سربرگ در پس زمینه شکست در بازی .
Timeout : مقدار زمان توقف در تصویر شکست بر حسب میلی ثانیه .
قسمت Game Complete :
Background : تصویر زمینه پایان بازی .
Music: آهنگی که هنگام پایان بازی پخش می شود .
Header Image : تصویر سربرگ در پس زمینه پایان بازی .
Timeout : مقدار زمان توقف در تصویر پایان بازی بر حسب میلی ثانیه .
قسمت List of Levels :
در این قسمت مراحل بازی تا سقف 50 مرحله مشخص می شوند .
Add New Level : اضافه کردن یک مرحله در آخر لیست مراحل .
Insert New Level : اضافه کردن مرحله در قسمت انتخاب شده .
Delete A Level : حذف مرحله انتخاب شده از لیست مراحل .
برای تعیین مرحله روی آدرس مرحله مورد نظر کلیک کنید و مرحله مورد نظر را انتخاب کنید .
قسمت Edit Loading Screen :
مرحله مورد نظر را انتخاب کنید و روی این دکمه کلیک کنید .
Background : تصویر زمینه هنگام بارگزاری مرحله .
Music : آهنگی که هنگام بارگزاری مرحله پخش می شود .
Header Image : تصویر سربرگ هنگام بارگزاری مرحله .
Loading Box Image : جعبه خالی نوار بارگزاری مرحله .
Loading Bar Image : نوار داخل جعبه برای بارگزاری مرحله .
سربرگ Textures :
قسمت Lightmap Settings:
No Lightmaps : در بازی هیچ نور پردازی وجود ندارد .
Best For Performance : نورپردازی به صورت معمولی .
Best For Quality : نورپردازی به صورت بهترین کیفیت .
قسمت Texture Quality :
Low (x4 reduction) : کیفیت تکسچر در حد پایین .
Medium (x2 reduction) : کیفیت تکسچر در حد متوسط .
High (no reduction) : کیفیت تکسچر در حد بالا .
سربرگ Build Settings :
قسمت Game Executable Folder :
روی دکمه ... کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس محلی که می خواهید بازی قرار بگیرد را اننتخاب کنید .
قسمت Game Executable Name :
در این قسمت نام بازی مورد نظر را وارد کنید همراه با .exe بعد از نام بازی .
قسمت Visuals :
No Shader Effects : در بازی هیچ جلوه های سایه ای وجود ندارد .
Full Shader Effects : در بازی افکت های سایه ای به صورت کامل قرار می گیرد .
در آخر ، روی دکمه Build Game Executable کلیک کنید و صبر کنید تا بازی ساخته شود .